Når vi ikke kan mødes som vi plejer
Påsken er kirkens største højtid hvor der plejer at være gudstjenester skærtorsdag, langfredag, påskedag og 2. påskedag. Men sådan er det ikke i år, hvor alle landets kirker er lukket på grund af faren for corona-smitte.
I Reerslev Kirke skulle der efter planen have været gudstjeneste påskedag kl. 11.00 – men nu inviterer præsterne i stedet til påskeandagt på nettet. Fra påskemorgen kan interesserede således nyde gudstjenesten derhjemme på computer, tablet eller på mobiltelefonen.
Videoen er optaget i Finderup Kirke, og foruden præsterne, Susanne og Jørn, medvirker vores organist, Henrik, og Kristian Noe på trompet. Videoen er 20 minutter lang – det bliver næsten som at være der selv.


